Snart ett år...

Matte tyckte jag skulle skriva om mitt första år i livet. Nästa vecka fyller jag nämligen 1 år. När jag föddes var allt svart och sedan blev det vitt och sedan blev allt prickigt. Man föds och man kan inget se och när man sedan öppnar ögonen så är alla syskonen vita för att sedan bli prickiga. Jättebra när man inte kunde somna.
 
Ni får själva hitta mig där bland alla syskon.
Den första tiden var min mamma väldigt viktig. Så gott det var med mjölk. Mums.
Men snabbt lärde jag mitt att söttbullar är det godaste som finns.  Så en dag dök en söt liten familj upp. Får erkänna att jag blev lite rädd för en av de hade något som bara blixtrade och som tydligen hette kamera.
Men mannen som sedan blev min husse han såg snäll ut och jag klamrade mig fast vid honom. Han kändes så trygg. Sedan fanns det några andra små valpar som var så roliga att leka med.
Här har vi dragkamp med skosnören.Gissa vem som alltid vinner?
De kom och hälsade på mig flera gånger och en gång fick jag följa med de i bilen och vi åkte länge. Efter den dagen så har jag inte sett min mamma. Men jag trivdes på en gång i familjen. Där fanns så mycket roligt att bita i. Skor, leksaker och lite på hörnet på soffan. Här kan man springa fritt omkring och vi är ute väldigt mycket. Ibland säger de att jag är alldeles för busig. Lillmatte var jättesur häromdagen och sa att vi inte skulle fira min ett års dag utan vi skulle fira att de stått ut med mig i ett år. Taskigt sagt tycker jag. Men förlåt för att jag smakade på ditt gosedjur som din kompis köpt i Orsa på sin sportlovsresa. Inte så mycket mycket dumma saker som jag gjort annars. Stulit lite mat och pizzan var kanske lite för mycket. Men barnens smörgåsar har alltid varit lite lockande. Finns ju alltid mer bröd. Det är ju mest mina leksaker som jag tuggat sönder. Legobitar finns ju så många av. Gör ju inget om jag biter i några. Fotbollar kan ju husse ta hem från sin sportaffär. Han har minst hundra stycken där har jag sett.
Här hälsar jag på i husses affär. Synd att han inte säljer hundben eller hundgodis. Tycker jag hade passat fint mellan alla skor. Skor är ju också för hundar. Jättegoda att tugga på. Fast det har jag lärt mig att jag inte får. Ja husse och matte tror att det har lärt mig massa saker. Vi har ju varit på några hundkurser. Jag kan ju en himla massa saker. Ge mig korv så går jag jättefint. Men mitt motto är. När jag känner för att gå fint så gör jag det. Jag är en draghund. Ville ni ha en hund som går ert koppel varför köpte ni inte en lat labrador eller schäfer. Jag är jag och kommer alltid att vara. Jag tar stor plats i familjen och jag förtjänar att sitta vid matbordet. Ok matskålen kan jag ha på golvet.
Min favoritplats. Sitta och titta ut vid köksbordet. Jag vaktar mitt hem. Försök inte komma in för då kommer jag pussa och slicka era fötter.
Visst ser jag farlig ut?
'
 
                                         Nä, matte säger att jag är världens snällaste men även världens busigaste hund som hon älskar så mycket.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Balder

Vilket fint liv du har Mille! Kram!

2014-03-08 @ 15:10:09
Postat av: Mille

Ja det har jag verkligen kram

2014-03-08 @ 22:06:35
Postat av: Elin o Olle

Grattis, så söt han e :D

2014-03-15 @ 23:23:18
URL: http://teamtollare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0