Matte far runt...

Som vanligt har matte varit upptagen och farit runt som en skållad råtta. Fast lite mer än vanligt.  Ungefär som i julas. Hon putsar och fejar och tycker att jag är mest i vägen. Men hon säger att det är för en god sak. Matte och husse har hittat ett stort hus som vi ska köpa om vi får sålt lägenheten som vi bor i nu.
Här är min husse och matte. Glada över att få köpa hus. Men allt är visst inte helt färdigt ännu.
Här spanar jag ut i det nya huset.
Så här ser det ut. Stor trädgård att gräva i och en massa träd att pinka in sitt revir på.
Ni får hjälpa mig att hålla tassarna så att allt ordnar sig och vi kan flytta in 1/4 som planerat.
Om någon vill köpa en lägenhet så finns det en fin i Halmstad och Väderögatan 9b. Nytt fint kök säger matte att jag ska skryta om och att det finns annons på Hemnet.
Så ser det ut från ett håll. Köket alltså.
Annars så tycker jag det är tråkigt att snön har försvunnit. I går var jag hos mina hundvakter Anders och Linda. Då blev jag så lerig och smutsig när jag var i hundrastgården att de fick duscha mig. Jätteläskigt och ännu värre var att jag nu luktar människa De tvålade in mig med lite människoduschcreme. Hur långt får en människa gå? Jag har försökt rulla i allt för att bli av med doften. Snart är den nog borta. Nästa gång de ska duscha mig kommer jag vägra. Matte har kramat och sniffat på mig jättemycket och hon tycker jag luktar så gott. Hoppas hon inte tror att hon också ska få duscha mig med människotvål.
Nu får ni ha en trevlig helg och puss puss på er.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: maj-lis ahlqvist

Detta är superbra skrivet Carina! vi skrattar åt att Mille är så duktig på att förstå sej på folk :)

2014-02-07 @ 18:46:48
Postat av: Carina

tackar , ja han är lite rolig han :)

2014-02-07 @ 20:15:17
Postat av: Olle

tjo ville bara säga att min matte älskar din blogg, ja själv brukar oxå vara här inne o kolla ibland :D
lycka till med flytten, o pinka in alla träden i nya trädgården :D / tollaren olle

2014-02-07 @ 23:09:20
URL: http://teamtollare.blogg.se/
Postat av: Mille

Tack, Olle och vilken fin blogg du har. Jättesnygga bilder. Kram från Mille

2014-02-08 @ 10:43:57
Postat av: Ulrika Ludvigsson

Så trevliga dina 2:beningar ser ut*
Du ser ut att ha godkänt huset o så härligt för dej att få en stor härlig tomt att markera in som DIN!
Jag tycker oxå att det är synd att snön försvunnit det var så roligt att fånga snöbollar o busa i snön.
8:an fick Matte hjälpa mej å hitta den är ju under n:et litta länge ner! *Så söta ni är du o din lill-matte när ni pussas* Ha du o dina 2:beningar en trevlig helg o hoppas ni får sålt eran lägenhet o att snart kan börja packa. Min Matte o jag håller tummar o tassar för att allt går bra. Puss på dej fån Snobben

2014-02-08 @ 10:48:36
Postat av: Mille

Tack Snobben för du håller tummar och tassar för mig. Puss puss

2014-02-08 @ 14:01:15
Postat av: Balder

Jag håller också mina långkloiga tassar (måste snart till kloklipparen och det gillar jag inte alls, då gömmer jag mig nästan innanför min mattes tröja). Det är skönt med hus som dom äger. Jag tror inte att jag hade fått gnaga så mycket på väggar och sånt om inte mina människoföräldrar hade ägt huset själva...
Kram!

2014-02-08 @ 23:00:22
Postat av: carina

tack Balder :)

2014-02-09 @ 16:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0