Lite hjälte?

Matte kramade mig och sa att jag var lite hjälte. För det var för min skull som vi skulle ta bilen istället för att gå.
Hundar som inte vill gå tänker ni. Men jag har lite ont i trampdynan och haltar lite. Vi skulle gå en promenad och hyra en film. Men eftersom jag haltade så gick vi till bilen istället.
Då hade någon dum tjuv slagit sönder fönsterrutan och stulit mattes handväska som hon hade glömt i bilen. Matte och husse blev ledsna och det kändes lite olustigt att någon hade gjort så mot vår bil. Jag hade hört något konstigt och försöka skälla men matte lyssnade inte på mig sa bara att jag skulle sluta skälla. Men hon förstod sedan att jag hade hört tjuvarna och försökte varna och kallade mig hjälte. Det kändes väldigt bra att vara lite hjälte.
Tänkte att matte ville leka idag. Men hon var upptagen med att äta filmjölk. Kvinnor kan väl göra två saker samtidigt eller?
Här inne bakom buskarna finns en liten kanin. Jag har försökt att fånga honom i tre dagar. Attans så snabb han är.
Idag sprang jag efter den när en hund dök upp. Då sprang kaninen efter hunden. Jag blev så snopen att jag helt stannade upp och matte fick då tag i mig. Jag som tänkte att vi skulle ha kanin till middag. Men matte tyckte inte alls det hela var kul. Det är ju en dag i morgon också och nu vet jag vart kaninen bor. Fast matte säger att jag inte får jaga den lilla söta kaninen. Får se om jag lyssnar på henne.
 
Denna vecka har varit mysig.  Ungarna har varit hemma från skolan och sportat. De har nämligen sportlov. Först tyckte jag matte sa spottlov och att de skulle vara hemma och spotta. Ungarna har väl följt med lite extra på mina promenader i alla fall och jag har hela tiden haft någon att leka med. Kan vara sportlov hela tiden om ni frågar mig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Balder

Men hallå, du har ju en kanin i släkten! Så sluta nu genast att jaga kaniner!
:-)

2014-03-08 @ 15:08:58
Postat av: Carina

haha, jag har försökt få honom att sluta

2014-03-12 @ 17:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0