Matte fattar...

äntligen galoppen. Idag var hon i väg på valpkursen utan mig och kom hem med en påse med massor av godsaker. Hon har äntligen fattat vad en hund behöver äta. Kött,kött kött, fett och vatten. Skulle det vara så svårt att begripa. Nu ska det väl bli ordningen på maten här hemma.
Ett härligt kamben. Mums, fanns inte en flisa kvar när jag var färdig. Matte vara lite tramisg och skulle hela tiden låna benet när jag åt. En test sa hon. Jag fattade inte något men visst fick hon låna det en stund. Som tur var tog hon inte en tugga av det.
Efter benet blev det en tur till hundrastgården.
Lång och ståtlig är jag minsann.
Matte trodde väl inte jag skulle nå hundgodiset.
Gäller bara att koncentrera sig.
Trevlig helg till er alla.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika Ludvigsson

Be Matte köpa märgben till dej dom är oxå JÄTTEGODA må du tro.
Du är verkligen både lång o snygg må jag säga.
Så duktig du va som hittade godiset, DET hade hon nog INTE väntat sej....
Ha du o din Matte oxå en trevlig helg

2013-09-28 @ 15:04:22
Postat av: Ellinor

Märgben kan orsaka ordentligt tandskador eftersom dom är så hårda och bör inte ges till hund, det finns också flera fall då hundar fastnat med käken inuti märgbenet.

2013-09-28 @ 17:02:54
Postat av: Carina (Milles Matte)

Vet inte om jag vågar ge honom fler kamben. Märgben är nog bättre.... Delade meningar om kamben.

2013-09-29 @ 09:57:02
Postat av: Annki

Tack detsamma, jättesöt kille och en fin blogg.

2013-09-30 @ 12:53:48
URL: http://pargas.bloggplatsen.se
Postat av: Balder

Vilken tur att din matte börjar fatta saker och ting. :-D
Och vad lång du är! Om jag skulle stå bredvid skulle du nog vara som ett höghus!

2013-10-01 @ 19:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0