Vem vann nu då?

 Ibland undrar jag vem som är smartast i familjen. Tror nog att det är jag. Matte gömmer saker för mig i bland och jag har hittat hennes gömställe. Jättelöjligt, bakom soffan. Tror hon inte att jag kan komma dit.
Titta, här sitter jag bakom soffan.
Får väl erkänna att lite trångt blev det. Men jag hittade ett gammalt ben,en kudde, ett gosedjur och dammråttor som inte alls smakade gott. Benet hade också tappat smaken. Mitt i allt så ramlar gardinstången nästan ner på mitt huvudet.
Då fick jag bråttom upp. Vet ni att matte bara skrattade åt mig. Så elakt. Jag kunde ju fått en bula eller två.
Sedan matte börjat på nya hundkursen så är hon ganska sträng. Jag ska gå sist ut och äta sist och när vi är ute och går så går hon fram och tillbaka så jag blir alldeles yr. Men jag får erkänna att kursen är riktigt roligt. Jag får så många köttbullar och korv så jag nästan får ont i magen. Jag sa att att jag hade plåtmage förra veckan men i dag har jag faktiskt haft ont i gamla kistan. Matte är övertygad att det måste bero på helgens bus. Ni förstår jag har för första gången i mitt liv sovit utan matte och husse. Jag har sovit hos små valparnas pappa. Busiga Anders ni vet. Vi hade så skoj, jag fick en hel pizza, som tydligen tillhörde någons gäst som hette Magnus, men jag säger bara först till kvarn, sedan hade de en frys där jag hittade lite kalla wienerschnitzlar. Internetkabeln och Lindas sko var inte lika goda att bita i. Matte sa att hon drar det på min veckopeng, allt som gick sönder alltså. Hon trodde också att de aldrig mer ville passa mig. Men tji fick hon. Jag ska tillbaka dit redan i morgon.
I går låtsade matte och husse att de gillade fotboll. Framför tv skulle vi sitta och den långa kvällsrundan blev jättekort. Sedan satt de och surade i soffan och somnade i varsin hörna innan matchen ens var slut, suck. Jag fick se slutet själv. Jag tro att matchen hette Zlatan mot Ronaldo och slutade att den röda snubben vann och alla blågula var ledsna. Om jag hade varit med att ingen kommit i närhet av bollen. Jag älskar att spela fotboll och tugga på bollen så att den blir lite ojämn och inte lika studsig. Det är i basket man ska studsa bollen. Så det går jättebra att tugga till luften går ur.
I morgon fyller världens bästa storvalp år. Sofia fyller 25 år. I helgen var alla utom jag i Stockholm och hälsade på henne. Jag är ganska sur för det. Kanske får jag följa med nästa gång. Hurra för Sofia. Hoppas du får många grisöron och köttbullar i födelsedagspresent. Det hade jag gillat i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0