Tikar och jag hjälper till...

Long time no see, eller vad heter de?. Inte mitt fel att det inte blvit så mycket bloggande. Matte varit tråkig i nästan en hel vecka. Hon skyller på att hon haft bihålsinflammation och på någon som heter Sven. Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder har jag hört. Men Sven var lite läskig. Allt bara yrde runt.
Träd över vägarna. Tur man inte fick den i huvudet.
Nä Sven och Gudrun nu har vi fått nog av er. Snö och en fin vintern vill vi ha. (Hmmm Mattes ord)
Fast det där vita var lika spännande som när jag träffade den dära söta tiken häromdagen. Matte surade  i flera dagar för jag ville sätta mig på hennes rygg. Min kropp blev helt konstig och hon luktade supergott. De kallade att hon löpte fast hon satt stilla. Jättekonstigt. Förlåt matte inte meningen att förstöra sista kvällen på hundkursen. Jag kan inte lova att det inte händer igen. För kroppen stryde mig. Kände mig helt maktlös. Matte säger att jag har kommit i slyngelåldern men jag känner mig nästan som vanligt. Kanske att jag har börjat höra lite dåligt bara. Måste vara fel på min hörsel. Sorry matte.
Matte tog ett konstigt foto på mig och kompisen Ove häromdagen. Här brottas vi i snön.
Ove börjar bli stark och vi lekte ganska hårt. Lite öm i kroppen idag.
Här låter jag honom brotta ner mig.
Idag fick jag hjälpa matte att slå in julklappar.
Matte använde sax och jag tyckte det gick bra med tänderna. Fina paket blev det i alla fall. Jag kan berätta vad vi lagt i det, en docka till...Oj matte protersterar. Tydligen några veckor kvar till jul.
Någon som behöver en tomte till Lucia? Jag ställer upp.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0