Mums med julskinka....

Synd bara att matte vaktar mig som en hök. Jag kommer inte i närheten av julskinkan. Häromdagen var det till och med så att jag tyckte att det blev för mycket. Matte har sprungit runt som en skållad råtta i flera veckor nu och den stora dagen var här. Julafton, fy vilken tråkig dag. Helt plötsligt var huset så fullt att jag knappt fick plats Jag fick sitta fastbunden i hallen den mesta tiden. Kändes som jag faktiskt inte fanns. Jag försökte smita och hoppa upp i soffan och titta på sakerna på bordet.
Vadå inte fick plats?
Varför skulle man inte kunna kasta boll här inne idag och varför ska det vara så fint och trevligt? Herregud varför får man inte äta på skinkan och alla goda köttbullar. Kände mig så utanför. Ingen hade tid att leka med mig. Kalle Anka och frågesport hur kul är det? Varför var alla så rädda när jag bara ville hoppa upp lite grann och slicka de i ansiktet?
Så himla orättvist. Julafton kan man vara utan. Men det blev lite kul på kvällen för då dök tomten upp. Tyckte han luktade likadant som ungarnas pappa. Men hade skägg. Jag fick faktiskt ett paket med ett kilo köttbullar. Ja ni hörde rätt ,ett kilo köttbullar. En jätterolig gris som jag inte kunde låta bli att ta sönder ganska fort. En grön boll som piper och lite andra saker som jag redan har glömt.
Jag fick inte heller bita i de roliga bollarna som matte satte i plasträdet som hon släpade in. Inte leka med de roliga tomtarna heller. Nä julen suger verkligen. Matte har knappt lekt med på flera veckor.
Fast visst var det lite kul med tomten och julklapparna. Ett kilo köttbullar och jag fick äta direkt ur paketet.
Matte har lovat att det snart blir som vanligt igen. Långa promenader och mycket bus.
God Jul eller god fortsättning som det tydligen heter.
 
Har ni sett vilken fin t-shirt Casper fått? En bild på mig. Duktiga matte fotograferat och tryckt själv.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Balder

Nämen stackars stackars Mille! Nu är julen slut och jag hoppas din vanliga vardag tittar ut :-)
Kram på dig och god fortsättning från Balder, Sunna och Spooky.
Och så dom andra töntarna i Hållingeskogen förstås ;-)

2014-01-06 @ 10:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0